Bukan mudah untuk menjadi ibu yang berilmu dari segala segi..justeru matlamat utama blog ini adalah untuk mengumpul sebanyak mungkin info berkaitan bayi dan ibu..untuk rujukan tuan blog dan sesiapa jua yang sudi singgah di blog ini. Segala info adalah dipetik dari sumber seperti dinyatakan..same2 la kite menilai dengan penuh bijaksana.

Wednesday, May 23, 2012

Sayang buat Blog ni untuk ape??


Title kt atas gitu-gitu lak ekk..hihi.. sebenarnya title tu soalan dari En. F bile ummi tunjukkan blog ni kat dia..Bile En. F tanye camtu maka jawapannya adalah seperti berikut:

Pendidikan sepanjang hayat bang..

Hah??amenda lak pendidikan sepanjang hayat tu..haha..ok..gini..sebenarnye ummi ni suke membaca artikel2 menarik..so lps bace tu ummi suke save artikel tu..nk save kt dlm kepala..hurmm…lama-kelamaan pasti lupa..so dulu2 ummi suke save dlm :-

  • Hard Disk - Bkn main byk lagi artikel2 menarik dan bermanafaat tup  tup hard disk                             rosak…xde backup lak tu..sayangnya pada ilmu2 itu..
  • Pendrive - teramat byk la artikel untuk ummi jadikan rujukan kemudian hari..tibe2                             pendrive tu pun mengalami nasib same mcm hard disk…uwaaaa….nak nangis               rase..hbs segala mala artikel yg ummi kumpul.
  • Hardcopy – yang ni agak selamat tp bile dah banyak2 tu susah lak nk cari artikel yg berkaitan.. hbs kena lembang..huhu..

Finally…


Ummi pilih untuk simpan kt dlm otak maya ni..walaupun sebenarnya ummi xpandai pun nak wat blog ni..try & error. Maka ni la hasilnya...

Errr..jawapan di atas masih tidak tepat sebenarnya..bace dulu petikan ayat kt bawah.. 

PERJALANAN ibu bermula ketika ujian kehamilan pertama menunjukkan keputusan positif. Mulai saat itu, hubungan istimewa antara ibu dan anak terjalin. Keinginan mencurahkan kasih sayang, melindungi dan menjaga janin yang sedang membesar mendorong ibu berkorban dan membuat perubahan gaya hidup yang ketara. Tempoh 1,500 hari pertama sangat penting untuk perkembangan si manja. Oleh itu, penjagaan ibu dan bayi sepanjang masa perlu dititikberatkan.

Urmmm..jadi dalam blog ni ummi nak simpan serta kongsi ilmu keibubapaan..untuk rujukan ummi sendiri dan sesiapa jua yang jumpe blog nie.. Opss...ummi ni pakar ker??? Hihi..tidak sama sekali..seme artikel tu dipetik dari mana-mana sumber seperti yang dinyatakan.

No comments:

Post a Comment

Comment: