Bukan mudah untuk menjadi ibu yang berilmu dari segala segi..justeru matlamat utama blog ini adalah untuk mengumpul sebanyak mungkin info berkaitan bayi dan ibu..untuk rujukan tuan blog dan sesiapa jua yang sudi singgah di blog ini. Segala info adalah dipetik dari sumber seperti dinyatakan..same2 la kite menilai dengan penuh bijaksana.

Monday, April 23, 2012

Anugerah Terindah



13 November 2010
Fitrah alam setiap insan yang normal inginkan kehidupan berpasangan..same la dengan ummiamirul .. Alhamdulillah dengan izin Allah s.w.t, tanggal  ini telah menjadi detik bersejarah dalam hidup ummiamirul. Terima kasih pada kedua mak ayah yang telah menyatukan ummiamirul dengan jejaka yang kini menjadi nakhoda hidup ummiamirul..Syukur pada Ilahi kerana telah mengurniakan seorang suami yang kini menjadi pemimpin dan pembimbing dalam mencari keredhaanMu.



26 Oktober 2011
ALHAMDULILLAH..hanya itu ungkapan yang mampu terkeluar dari mulut ini tatkala lahirnya putera ummi.  Setelah lebih 9 bulan menempuhi pelbagai ujian sepanjang mengandung.. akhirnya ummi selamat melahirkan dengan sempurna.. moga  menjadi anak soleh dan menjadi pemimpin yang bijaksana.. sesuai makna nama yang dipilih..Muhammad Amirul Hakimi




 Ini la putera ummi..blur je pic..huhu..amirul kuar 5 hari lbh awal dr due..lupa nk bawa camera..henset lak xde bateri.  Tengah syok ummi tido, tetibe kul 2.30 pagi ketuban pecah..xsakit lagi, cume ummi takut coz dah 2 helai kain batik basah berjeruk..lencun dah kt atas katil tu..so kul 3 pagi bergegas pegi hospital..nasib baik la beg ummi dan beg baby dah lame letak dalam bonet kete..sebelum tido malam tu xde ape2 tanda nk bersalin pun..


Pic ni ni cik alang yang snap dgn henset dia mase kt HSNZ. Biar la blur pun..boleh dijadikan kenangan sewaktu umur amirul 1 hari..Abah amirul memang tak terpikir dah nk snap pic anak dek kerana trauma sebaik kuar dr labour room..kita yang sakit dia lak yang trauma..haha..dia ckp "Lain kali xpayah beranak lagi la ayang..xsampai hati abang tengok"..hehe..tp dalam pada masih trauma tu sempat lagi dia belah mulut amirul dgn kurma dari Mekah.Terima kasih pada Tok Cik Yah merangkap tok saudara abah amirul kerana berikan kurma tersebut. Dapat la amirul merasai makanan sunnah sebagai makanan pertamanya. Sebenarnya kurma tu dah lame Tok Cik Yah bagi..lebih kurang 3 bln sebelum due ummi tp ummi simpan 2 biji..mmg dah niat nk wat belah mulut anak nanti..syukur tercapai hasrat ummi walaupun abah amirul terpaksa curi2 mase nk wat 'upacara' tu. Kang nampak kt nurse kena marah lak..hehe


Sebut pengalaman bersalin..mmg di luar imaginasi ummi selama ni.. nanti ummi citer lagi di entri akan datang..kot2 boleh memberi panduan kepada bakal2 ibu..











No comments:

Post a Comment

Comment: